اختصاص فضای آموزشی برای قرآن آموزان بخش اسالم
کد خبر: 3775038
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۳

اختصاص فضای آموزشی برای قرآن آموزان بخش اسالم

گروه فعالیت های قرآنی - امام جمعه اسالم از اختصاص فضای آموزشی برای قرآن آموزان بخش اسالم خبر داد و خاطرنشان کرد: همچنین جلسات هفتگی قرآن در دفتر امام جمعه برقرار است، زیرا به دنبال ترویج و اشاعه فرهنگ قرآنی هستیم.

اختصاص فضای آموزشی برای قرآن آموزان بخش اسالم

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد باقری، امام جمعه اسالم امروز، 2 دی ماه در جلسه هفتگی قرآن، ضمن تاکید بر لزوم پرداختن هر چه بیشتر به قرآن کریم و غافل نشدن از این گنج بزرگ و ثقل اکبر، اظهار کرد: خداوند قرآن را به زبان عربی نازل کرد تا همه در آن تفکر کنند و لذا کلید آشنایی و ورود به مفاهیم قرآن کریم آموختن صحیح و درست حروف و زبان عربی است.

وی قرآن را کتاب هدایت دانست و افزود: در جامعه ای که داعیه دار پیروی از اسلام ناب محمدی است، قرآن باید به بهترین وجه ممکن ساری و جاری باشد و لذا هر کس به آموزه های قرآن توجه کند و عمل کردن به آیات الهی را سرلوحه زندگی خویش قرار دهد، راه سعادتمندی را برای خود فراهم ساخته است.

این کارشناس دینی با بیان اینکه قرائت قرآن یکی از روش های انس با کلام الله است، عنوان کرد: قرائت قرآن در خانه در سایر افراد خانواده اثر دارد و پدر و مادری که خواندن قرآن جزو برنامه زندگی آنان است فرزندانشان نیز به فراگیری و خواندن قرآن علاقه مند می شوند.

امام جمعه اسالم اضافه کرد: قرآن کریم انسان را به زندگی کردن با ارزش های الهی و انسانی دعوت می کند و کسانی که با قرآن مانوس هستند به کمک قرآن حق را از باطل تشخیص می دهند.

وی با بیان اینکه باید کلاس های قرآن برای نوجوانان و جوانان به صورت کاملا تخصصی و براساس اصول و روش های مورد تایید آموزش قرآن کریم صورت بگیرد، تصریح کرد: همچنین باید با توجه به شرایط روز جامعه از شیوه‌های نوین در آموزش قرآن بهره برد تا برای نسل جوان جاذبه داشته باشد.

حجت الاسلام باقری از اختصاص فضای آموزشی برای قرآن آموزان بخش اسالم خبر داد و خاطرنشان کرد: همچنین جلسات هفتگی قرآن در دفتر امام جمعه برقرار است، زیرا به دنبال ترویج و اشاعه فرهنگ قرآنی هستیم.

وی ضمن تقدیر از پیشکسوتان عرصه آموزش و قرائت قرآن کریم، گفت: پیگیری های لازم برای اخذ نمایندگی شعبه موسسه جامعه  القرآن الکریم و اهل البیت(ع) از قم را انجام خواهیم داد تا از خردسالان تا بزرگسالان به طور علمی از نور هدایت قرآن بهره ببرند و خانه ها و خانواده های خود را به نور قرآن منور کنند.

انتهای پیام

captcha